Glossy Arminius blijkt bestseller
De glossy Arminius is na één week al toe aan de eerste herdruk. De eerste dertienduizend exemplaren vonden gretig aftrek en daarom besloten uitgeverij Boekencentrum en het Remonstrantse Broederschap zesduizend exemplaren bij te drukken!
De glossy focust op de historische tegenstellingen tussen rekkelijk en precies. In goed leesbare artikelen wordt beschreven hoe dat zich in de hedendaagse samenleving uit: wie zijn tegenwoordig de rekkelijken en wie de preciezen? Opmerkelijke conclusie in het blad is dat de bekende talkshowhosts Pauw en Witteman tot de laatste groep gerekend moeten worden.
De glossy wordt breed gewaardeerd: NRC Handelsblad noemde ‘Arminius’ een toegankelijke glossy over de remonstranten. AKO en Bruna hebben besloten het blad ook te gaan verkopen. Ook vanuit de kerk krijgt het blad van zowel de linkse als de rechtse hoek enthousiaste reacties. Zelfs de Waarheidsvriend, blad van de Gereformeerde Bond, is positief.
De presentatie van de glossy vond plaats op 14 januari 2010, 400 jaar na het ondertekenen van de Remonstrantie, dat gezien kan worden als de basis van de Remonstrantse Broederschap. Het blad is een initiatief van dit kerkgenootschap, dat hiermee haar jubileum wil vieren. De theoloog Arminius kan gezien worden als de kerkvader van de remonstranten en is voor hen het toonbeeld van de rekkelijkheid.
Bron: IKON – www.kerknieuws.nl